Önskerubrik 1 "Varför jag älskar Erika så mycket!"


En av rubrikerna känns enormt passande en dag som denna!
Erik fyller 21 år, och är på andra sidan jorden för att fira detta.

Jag förstår att det tydligen varit lite oklarheter
vad gäller det här med Erik.
Erik är alltså Erika.
En tjej.
Vårt tjejgäng är alldeles särdeles duktiga på det här
med smeknamn. Alla kallas vi konstiga saker,
för att kunna underlätta kryptiska konversationer oss emellan.


Jag älskar Erika för att...
vi
kan sitta och härma två katter i en bil i en timme. Och tycka det är roligt.
för att vi har så himla mycket gemensamt.
för att vi älskar att prata igenom saker. Älta.
för att vi tycker att mycket är skitihoppa.
för att hon älskar allmänbildning lika mycket som jag.
för att vi tillsammans älskar Hanna Hellquist, Nour el-Refai, Ann Heberlein och Carina Berg.
för att vi lever i en enda jäkla gråzon, medans allt annat är svart och vitt.

Grattis på födelsedagen!



Några dagar före studenten. Vi hade bestämt att vi skulle campa
på skolans fotbollsplan, efter den stora logfesten.
Det hände aldrig. Vi somnade hemma, sov i tre timmar och gick sedan
till skolan, fortfarande fulla och stinkandes av päroncider och rök.



Erika var den första som liksom uppmärksammade mina bröst.
Hon älskar dem som sina barn, och fotograferar gärna dem.



















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0