Matilda vs. Amanda!


Amanda är min vän.
Hon bloggar HÄR!
Vi är väldigt olika jag & Amanda,
och idag skrev Amanda en listan på saker som
händer i hennes liv just nu.
Jag tänkte att vi skulle gå genom den listan och
kolla hur mycket som stämmer på oss båda?



10 saker om mitt liv just nu.

1. Den senaste tiden har jag fått nässelutslag på kroppen.
Senast i lördags var jag på akuten för dessa utslag,
och jag har inte en aning om varför jag får dessa.
MEN, jag vet att det kliar när jag har dem.
(Det ska nu utredas varför jag får dem)
Nä. Inga nässelutslag här.
Däremot har jag psoriasis. Och afte. Och
typ kronisk växtvärk. Men ingen nässelutslag.


2. Jag har kommit på att jag älskar spinning.
Svettas. Nästan dö. Kämpa på ännu mer.
Haha. Haha. HAHA. Jag är ju som ni vet
nybliven gymmare. Men. Det finns ingenting i denna
värld som jag avskyr så mycket som spinning.
Eller jo.
Löpning. Både hos hundar och hos människor.
Fast egentligen borde jag gilla spinning.
Cykeln står ju still liksom. Jag hatar nämligen när
folk cyklar för närma bakom mig.
Eller framför också för den delen.
Närma överhuvudtaget.

3. Fast jag förstår mig på musik (aningen ego..),
så är min största idol Magnus Uggla. Kung i baren.
Men just nu gillar jag verkligen Pernilla Andersson.
På radion spelar Johnny Cash. You know?
Ja. Det är ego. Och det är förmodligen det enda vi har gemensamt.
Att vi är ego. Och esteter. Och har man en gång fått utstå
Louise Ljungberg längre än en månad så får man faktiskt
säga att man förstår sig på musik.
Magnus Uggla är kul.
På samma sätt som Günther och Dr. Bombay var kul.
Pernilla Andersson gillar jag ICKE.
Alla hennes låttexter låter som om hon bara skrivit
ner en konversation.
Men. Jag är en hycklare ut i fingerspetsarna, så jag
kommer förmodligen ändra mig ang. Pernilla Andersson.


4. De senaste månaderna har jag kollat igenom Tre Kronor.
Från början till nu. Nu är jag på sista säsongen.
Hej Jesus.
Det gjorde jag ju i somras.
Duktigt Matilda & Amanda. En
punkt lika till och ni vinner.

5. Min bil, ja den jag kör iallfall, låter inte frisk.
Det är något fel på bromsarna.
Men den ska till doktorn denna veckan.
Eh.

6. Jag är lite trött på vädret. Ge mig vår.
Längtar efter att få snöra på mig löparskor,
och springa och njuta av fåglarnas sång.
Se punkt 2.

7. På lördag ska jag på maskerad.
Jag har nog ALDRIG klätt ut mig förrut.
Hur ska detta sluta?
Jag klär ut mig varje dag typ.


8. Min pojkvän gick ut och köpte en fil till mig i lördags.
Jag kanske var en aning irri för den var slut.
Utan att jag visste så cyklade han iväg,
kom tillbaka efter någon minut och hade en fil med sig.
Kan man mer än älska honom? ♥
Min mamma köpte också fil. Mjölk då alltså.


9. Jag är extremt rädd för att bli magsjuk.
Inbillar mig att jag får det hela tiden.
Ingen risk för bulimi här alltså.
Duktigt Amanda!
Jag spyr bara när jag har migrän eller
när jag har för roligt på fest.

10. Jag har pratat lite med Ronja idag, eller hela min familj har gjort det.
Hon gillade nog Pontus näsborrar i cam. Eller?
Ronja och jag talar endast i skriftlig form för tillfället
Fast jag har Skype faktiskt Ronja!
Och vem f-a-n är Pontus,
och varför visade han sina kroppsöppningar
för Assdaughter i cam?


Som ni märker failade vi totalt.
Men vem har sagt att man måste
komma överens med sina vänner?
Det är viktigare att HA en vän än faktiskt
vara en, som Frans hade sagt.

Puss & Hejdå.


Kommentarer
Postat av: Ronja

HUR ska jag veta det när du inte säger något? MATILDA!

2011-01-12 @ 05:32:00
URL: http://lifebyronjis.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha! Detta var väääldigt kul. Men man behöver ju inte vara så lika! Spyr när du har roligt på fest.. jo tack. Det har jag fått vara med om. HAHA!

2011-01-12 @ 08:59:41
URL: http://amandabjoerk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0