Media- och kommunikationsvetenskap I.


Nu tänkte jag skriva lite om min utbildning!

Jag läser alltså Media- och kommunkationsvetenskap på Malmö Högskola! Först sökte jag samma kurs i Halmstad, men slutade som 1:a reserv (pga. att jag har kompletterade betyg från komvux. Kids. Ta skolan på allvar, så slipper ni sluta som moi!). Efter hand som dagarna gick, och jag inte hörde något från Halmstad, så hamnade jag i någon form av kris. Fick panik helt enkelt. Såg förra året repriseras och ville inteinteinte må så dåligt som då.
En dag gick jag in på Lediga Studieplatser och sökte typ... allt. Framför allt Kulturvetenskap, Litteraturvetenskap och Media- och kommunikation på MAH. Tänkte inte så mycket mer på det. Fick besked efter ca. 2 dagar att jag kommit in på Kulturvetenskapen. Lycklig över att överhuvudtaget ha något att göra. Åkte dit och hade en lektion.
Ville skada mig själv, för att jag hoppat på ett pretto-tåg utan dess like. Folket där läste Dostojevskij över en lunch, medans det tyngsta jag läst är typ Tisdagarna med Morrie. Helt fel alltså.

När jag satt på tåget hem fick jag panik och tänkte dummadummadumma mig som ger mig in i något som är för stort för mig... När jag kom hem låg där ett brev som berättade att jag kommit in på Media- och kommunikation.
Jag var i himlen.
Dagen efter var där jag för första gången och jag var verkligen i mitt forum.
Så var gör vi om dagarna då?
Ja, vi diskuterar mycket. Mycket valsnack såklart, men också mycket om de olika mediala forumen i allmänhet.
I juni är jag klar, och förmodligen redo för nästa steg...


Kommentarer
Postat av: karolina

Vad kul! :)

2010-09-24 @ 10:22:49
URL: http://karsing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0