Small saturday!


Idag hade vi en föreläsning i skolan (wow).
Med en dansk.
Okej.
Vi har två danska tjejer i klassen, supergulliga båda två.
Och jag förstår allt vad de säger.
Visserligen har jag lärt mig all danska jag kan genom att titta
på äckligt mycket Paradise Hotel DK.
Därför är mitt ordförråd något... vinklat.

Men iallafall.
Föreläsaren var ju som sagt dansk.
Och talade då inte helt överasskande danska.

Han kunde lika gärna ha pratat baklänges.
PLUS att killen hade lika usel handstil som jag,
vilket gjorde att jag heller inte kunde läsa något
på tavlan.

Såatteeeh.
Menmen, efter att ha diskuterat lite med kursarna
under lunchen så kändes det mucho bättre.
Eller ska jag säga bedre?


Kommentarer
Postat av: Krakelsprakel

Danskar är luriga typer.... Lita aldrig på en dansk...

2010-10-02 @ 10:09:06
URL: http://Ja du vet....

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0