Men VARFÖR...


ska JAG blogga om mitt liv, när det finns andra
som gör det så mycket bättre!


"Något inlägg tillbaks blev jag bloggraped. Bloggraped av en Matilda.
Matilda ser ut ungefär så här:



(fast inte varje dag)

Matilda är  en brud som har koll på allting och ingenting. Matilda kan ha stenkoll på Orsa Spelmän, melodifestivalen, böcker i mängder, diverse förtfattare, filmer, regissörer, topz, smink, kläder och hur man kan röka cigarr för att fira dagen redan vid 15 års ålder.

Matilda har en aning mindre koll på, klockan, diverse läxor, matte, naturkunskap, bilblioteks-böcker och självklart sina nycklar. Det är därför nu jag nästan på "hänger ut" Matilda i min blogg. Men jag måste dela med mig av några små anekdoter, som jag har skrattat åt alldeles för mycket, även när hon inte varit i närheten.

1. Matilda lånade böcker och glömde lämna tillbaka dem till biblioteket. Hon fick påminnelser, men saken blev ändå bortglömt. Biblioteket fick ringa upp Matilda (då hon även lånat lite fler böcker) och bestämma ett möte för det konstiga beteéndet hon hade. Sagt och gjort, ett möte blev bestämt, men... Matilda gick aldrig dit. (Hon har nu inte vistats på Klippans biblioteket med sitt eget lånekort, under väldigt långt tid).

2. Matilda hade glömt att hennes far skulle iväg och resa. Matilda kom till skolan utan nycklar. Matilda är utelåst, Matilda ska bryta sig in i sitt eget hus. Matilda får hjälp av brandman att försöka plocka av en glasruta till källarplanet och krypa igenom. Det bästa är att Matilda planerat partaj på kvällen och ca: 30 min på att fixa från inget - till fest. (Den här kvinnan är superwoman!)

3. Matilda och jag jobbade tillsammans i Helsingborg ett tag, vi satt och sålde el över telefon. En dag på tåget på vägen hem så tänker Matilda högt (som hon gör ganska ofta) "Det är skit-konstigt att bommarna ALLTID är nere när vi åker förbi".

Börjar ni förstå?
Man kan ju inget mer än älska denna satans kvinna.
Tack för all hjälp med designen!!
Puss på dig Matilda"


Nej Lottie, puss på DIG
för att du är så observant på mina fördelar, nackdelar och bakdelar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0