Hos Amanda i den fagraste av hultar...


Ibland tar jag bussen uppåt i mitt Skåne.
Nästan ända till gränsen till Småland.
Också sover jag där, och hälsar på finaste Amanda,
röker Marlboro Fresh, äter god mat
och myser i hennes fina lägenhet.
Jag har sagt till Amanda, att när jag flyttar
hemifrån till en grann lägenhet ska hon få inreda den.
För att ni liksom ska fatta hur fint där är så
gjorde jag något smart.
Jag fotograferade.



Hos Amanda kan man också mysa med en taxam tax!



Också lagar vi (läs; Amanda) mat, som vi äter, också får jag kanske
jag paket för att jag fyllt år.



Och jag fick nästan inte alls tvångstanke att välta alla glasen.
"Men tänk om det blir jordbävning igen, och alla glasen välter
och går sönder?" frågar jag Amanda.
"Mm... Då blir jag ledsen." svarar hon.



Här sitter man sen när man äter chips och turkisk yoghurt och tittar på
Prince of Persia. Kanske pratar man så mycket
att man ibland får pausa och prata klart, och sen titta vidare...



Hon har många burkar den där.



Precis här står man och lagar mat.



Om jag finge bo på denna hylla...



Ibland gör hon muffins (hatar hatar HATAR ordet cupcakes) av lera och
sätter fram som prydnad.



Och sen myser man med taxen igen.

Och sen sover man, och vaknar och är fortfarande kvar.
Då blir man glad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0