Day 07 - My best friend.


Detta går inte alls.
Man kan inte välja.
Bästisar är finast i pluralis.
Så jag gör som Ronja, och skriver en anonym lista,
också kan ni skriva vilket nummer ni har sen?

den ena
kallas för Al, men heter egentligen något helt annat. Vi har varit vänner i 7 år, men aldrig någonsin varit ovänner. Hon gör mig så fin jag vill vara.
den andra kan få mig att skratta så enormt mycket, och älskar att berätta saker lika mycket som jag. Hon är blond och betonar alltid bokstaven P lite extra i alla ord.
den tredje är otroligt ful i mun, uttalar ordet "slyna" helt fel, men är egentligen den som är mest mammig av oss alla.
den fjärde är min eviga kann-kamrat. Hon har gigantiska näsborrar, är alltid brunast av alla, och har hud som man kan töja helt galet mycket.
den femte tog sitt pick och pack och drog till U.S.A. Hon heter som hon Astrid Lindgren figuren som har ordet "röv" i efternamnet och har snyggast röv av oss alla. (fast hon har rätt stor konkurrens i nummer 2)
den sexte (ja. sexte. frågor på det?) är som alla desperata hemmafruar tillsammans. Men mest som hon den rödhåriga. Hon bakar och står i, är på Ullared 3 gånger på 2 veckor, och är beredd att sjukanmäla sig från jobbet för att kunna åka dit igen.
den sjunde är bra på att ifrågasätta och envisas, men är egentligen den jag helst gråter med. Hon är den som Gud inte varit så snäll mot, men som ändå är den starkaste jag vet.
den åttonde bor i ett hus i skogens slut (typ) och har alltid dörren öppen för mig, när jag behöver komma bort och tänka och leva i en guldkantad 50-talsvärld.
den nionde är yngre än mig, men känns ibland som äldre. Vi kan sitta och tala internt-hemlis-språk i en kvart, utan att någon i vår omgivning vet vad som sägs.
den tionde är mitt kött och blod. Och det säger väl allt?
den elfte ser exotisk ut, är tillsammans med en kille med utländskt namn och älskar när folk gör bort sig.
den tolfte kommer snart hem från ett väldigt varmt ställe.


Sen har vi dom där två andra.
Som har en tendens att sjappa och
lämna mig här himma.

Nu kommer den ena snart hem, men innan dess hinner den andra åka.
Sjutton också.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0