Day 06 – Your day


Min dag började kl 10. Upp med tuppen sås att säga.
En dusch i tappert försök att få igång kroppen.
Totalt misslyckande.

Som vanligt är jag inte människa innan jag
fått mitt koffein, så kaffet inhalerade jag.

Buss till Klippan kl 12, hem till min kära far,
och sedan vidare till kyrkan och S's ([esses]) begravning
.

Utan motstånd det jobbigaste i år, och på många år.
Det var som någon satte igång en kran när jag steg in
i kyrkan, och som sedan lät den rinna.
Tårarna bara rann. Fastän jag och Jessie
hade viskande konversationer om helt andra grejer,
fastän jag sjöng, och fastän jag faktiskt vissa sekunder
då och då inte var ledsen.

Med ögon röda likt en knarkare kom sedan jag, syster och pappa
till thairestaurangen en timme senare, åt middag och smälte allt.

Sedan åkte jag med pappa hem igen, och hann vila lite innan
mitt sångrep kl 17:45. Övning inför julkonsert är i full gång.

Erika hämtade mig där kl 19, och vi körde hem till Louise
på glöggkväll. Vi pratade, skrattade och tittade bilder på
när jag var 2 år yngre och 10 kg tyngre.
Those were the days.

Hem till syrran kom jag för en stund sedan, och nu ligger jag nerbäddad.
Redo för Ullared imorgon!

En dag med hela känsloregistret blev det.
Så nu är jag trött.
Over and out blöggers!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0