A loose-loose situation.



Varje gång jag åker tåg nykter, (och det skriver jag med anledning av att jag i 85% av fallen inte är det, härifrån åker man nämligen nästan bara tåg till Helsingborg när man ska ut) så reagerar jag på samma korkade sätt.

Det började när jag jobbade som telfonförsäljare i Helsingborg i höstas och åkte tåg varje dag. Varenda gång vi åkte förbi bommar så tänkte jag "Vad är oddsen att vi åker förbi PRECIS när bommarna är nere?! VARJE GÅNG?!"


....


Detta hann jag tänka i ca. 0.35 sekunder, innan jag kom på det så otroligt blåsta i resonemanget. Sen började jag fnissa vid tanke på att jag skulle säga det högt, och hur pinsamt det skulle vara och hur skum folk skulle tro att jag var.
Sedan insåg jag att jag satt och fnissade för mig själv, och att det förmodligen också ser ganska skumt ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0