Hos mamma...


Hemma hos mamma äter man gröt varje morgon, tacos varje
fredagskväll och soppa och pannkakor nästan varje torsdag.
Hemma hos mamma har hon den bra nagelsaxen och den där
bodylotionen som luktar så gott.
Hos mamma är allt vitt och ljust, och man är
ensam så mycket man vill.

Att vara ensam är nästan det bästa jag vet.
Hos mamma har man nära till skog, där man kan
gå snabbt och tänka och prata för sig själv.


Hos mamma ser det ut lite så här:


I hyllan står Marilyn och skrattar, och nere till vänster
står ett foto på mig och C från längesen.




I hyllan hänger också roliga minnen, speciellt ett med
en servett och en kondom.
Det ska jag berätta om en dag.



Och tittar man lite till vänster så hänger där bevis på
att jag faktiskt sett världens bästa Bruce en sommar
för länge sen.
Åh vad jag grät.



Sen är där en dörr till nästa rum, och där
hänger ju mina nya absoluta favoritklänning,
som man kan ha till nästa allt, och som jag
fick väldigt mycket fina ord för på mösexan sist.
(möhippa + svensexa = mösexan)



Och i mitt fönster står mina finaste elefanter, som jag
har bestämt ska följa mig över hela vida världen.
Dom fick jag i studentpresent.
Brevid ligger mina glasögon.
Dom är också bra att ha.



Och i ett hörn står en gammal docksäng.
"Där kan du ha tidningar och sånt!" sa mamma.
Eller en morgonrock.


Så!
Nu ska jag dricka lite kaffe till, och sedan
åka hem till Emma och fika och prata igen lite grejor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0